PRODUKTIV!


Igår skulle jag egentligen gå på gruppmöte på ITRIM, och jag hade jättesvårt att ta mig iväg, men till slut gjorde jag det i alla fall, och kände mig jätteduktig, men när jag kom ner till tunnelbanan så visade det sig att mitt SL-kort gått ut och jag kunde inte ladda på det då för jag har ju som sagt inget bankomatkort och så hade jag inte tillräckligt med kontanter på mig. Så jag gick hem igen!

Så idag började jag med att snålåka till Huddinge med en klasskompis som skulle på lektion på gymnasiet, själv gick jag till det ITRIM-center de har där och körde ett pulspass. Det var jättetungt första varvet, jag har ju inte tränat på minst 2 månader nu och så är jag ju extra svag nu när jag går på MODIFAST. Men efter första varvet när jag hade kommit igång så gick det jättebra. Det var superskönt! Jag gillade centret också, de spelade bra, peppande och hög musik, men tyvärr hade de problem med ventilationen eller något så det började lukta avlopp och det var inte trevligt! Det var till och med en tjej där som avbröt sitt pass för att hon inte pallade med lukten..! Jag hoppas att de har fixat det till måndag då jag ska dit igen.

Efter träningen gick jag till skolan och fixade intyg till SOC om att jag pluggar grundskolematte à 6 timmar i veckan, för de trodde mig inte och ville att jag skulle söka CSN. Haha! Jaja sen gick jag med det till SOC i alla fall, och sen gick jag till banken och fick ta ut pengar trots att mitt pass inte längre är giltigt och sen gick jag tillbaka till skolan och pluggade lite innan lektionen började kl 11.

Efter skolan åkte jag hem och bytte grejer i väskan, sen åkte jag till Stadsgårdskajen och hälsade kort på två barndomsvänner, Mia och Lindsey, de hade varit på kryssning och skulle med bussen tillbaka hem till Oxelösund. Men jag ville hälsa på de då det var så länge sen vi träffades, speciellt alla tre, och så gav jag Lindsey kartongen med Potatis/Purjolökssoppa, eftersom hon ska också operera sig, men i Nyköping, exakt en vecka efter mig! Då blev hon glad, hehe. Och så sa jag att de borde komma upp och hälsa på mig i sommar, det vore roligt att få visa upp Stockholms sommar för dem med dans och sånt!

Efter det tog jag bussen hem till Joakim och jag frös jättemassor så kröp ner i hans säng en stund innan vi tog en promenad bort till Hammarby Sjöstad och hyrde film. Jättehärligt med en promenad! Nu ska vi se på filmen och sen sova. Hoppas ni har en bra fredag!


Kommentarer
Postat av: Fru Viksten

Hej!

För att svara på din fråga så är mitt nya jobb som personlig assistent, fick en tjänst som är ca 30-40%. Det tackar jag för :-)

Avlösarservice är något som Linköpings kommun har. Det innebär att man arbetar med funktionsnedsatta barn i deras hemmiljö. Man är alltså en avlösare för föräldrarna. Typ som barnvakt :-)



Hoppas det går bra med flytet! Du är jätteduktig tycker jag!

Kramar

2012-01-30 @ 00:25:02
URL: http://fruviksten.blogspot.com
Postat av: jolene

Jag har också jobbat som Personlig Assistent en gång i tiden! Jaha då förstår jag, vad fiffigt :D



Tack så mycket! Det går väldigt bra faktiskt. :)

2012-01-30 @ 17:49:01
URL: http://jagochitrim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0