MYSIG DAG.


Hej hopp, kom upp ur sängen vid 10tiden idag, ganska lagom eftersom jag somnade alldeles för sent igår! Var dessutom helt ledig idag så unnade mig att ta det lugnt.

Hade bestämt med Anna att jag skulle åka in och promenera på Gärdet med henne och hundarna, men ringde igår och ändrade det då jag insåg att jag skulle få skitont i kroppen, framförallt fötterna, av att gå så mycket, så därför tyckte jag inte det var en bra idé längre. Det är inte så att jag inte vill röra på mig, men jag vill göra det i den mängd och på det sätt som inte skadar mig.

Sen vet jag också att i och med att jag kommer rasa i vikt snart så kommer det blir roligare och lättare att röra på sig och jag kommer få mindre ont, så jag skäms inte för att unna mig att ta det lugnt och vara försiktig nu. Det känns ju onödigt att slita på kroppen nu när jag ändå kommer må bättre av det snart och jag vill att min kropp ska hålla ett tag till.

Istället så plockade jag undan här hemma och fick gjort en hel del, det kändes jättebra då jag haft ångest över vår stökiga lägenhet den senaste veckan. Jag slog också in och skrev rim till Annas julklappar (vi har ju inte träffats på länge så det blev sent julklappsbyte). Det dumma var bara att jag glömde bort att äta lunch, så jag fick ett rejält blodsockerfall innan jag kom på att jag måste äta.

Tryckte i mig en smörgås precis Anna kom och hämtade mig efter jobbet och så åkte vi handlade och sen åt vi grekisk sallad hemma hos henne tillsammans med hennes sambo, Emil. Jag var jättesugen på chokladbollar, så det gjorde vi också. Sen tog vi vår vanliga promenad runt kohagen som ligger precis utanför deras hus, och när vi gått den tog vi ett extra varv då jag tyckte det var så skönt att vara ute i den friska luften, och där ute är det mycket mer snö än hos mig, så jag njöt av vinterlandskapet. Det kändes som en mycket mer lagom och hälsosam promenad än den inne i stan på två timmar!

Haft en jättebra dag, och nu ska jag sova gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0