MOTIVATIONSSAMTAL OCH BIO.


Idag hade jag motivationssamtal med min Hälsorådgivare Hélen på ITRIM, vi pratade om min kommande operation och hur jag ska göra med mat och motion. Vi bestämde att jag de första veckorna ska lägga mest fokus på att få matrutinerna att fungera för det är allra viktigast, och så får man ju inte träna på gym förrän fyra veckor efter operationen, så det blir mest att komma ut och promenera då. Eftersom jag har så lätt för att bli stressad och vilja förändra för mycket på samma gång så bestämde vi oss för att jag ska fokusera på en sak i taget, och till att börja med blir det alltså matrutinerna. Jag berättade också om mitt problem att komma iväg och träna och att det beror på att jag får så ont i kroppen, framförallt fötterna, när jag tränar och går mycket, och att jag försöker balansera så att jag inte gör för mycket ena dagen och för lite andra dagen. Jag vet att så fort jag börjar gå ner i vikt så kommer det vara lättare och lättare att komma iväg och träna och röra på sig, då det inte gör lika ont längre. Så jag är lite schysst mot mig själv och försöker att påfresta den alltför mycket. Den ska ju trots allt hålla i några decennier till!

Jag var uppe ända till 3 inatt och sen vaknade jag 8.30, så jag sov inte särskilt mycket. Dock var det bra att jag kom upp i tid för att få ordning på dygnsrytmen och matrutinerna, så igår var jag bara normalt hungrig. Jag sov kanske 1½h på eftermiddagen, mest för att jag skulle orka med att gå på bio på kvällen med min kompis Annelie.

Som jag också gjorde, efter mitt motivationssamtal. Vi såg filmen "New Year's Eve". Den var lika bra som förväntat, en sån typisk hollywood-feel-good-romantisk-komedi-film. Lite over the top mot slutet, men det är ju nästan ett måste, eller hur? I alla fall hade vi trevligt och jag var orolig för att jag skulle falla i popcorn-fällan, men det gjorde jag inte, så skönt! Så passande med den filmen också då vi firade nyår tillsammans och det verkligen var en kväll att minnas!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0