KOMPETENT!


Hade ställt klockan på 8 imorse men har inget minne av att den ringt och kom till liv först vid 9.30 men kom inte upp ur sängen förrän 25 minuter senare.. Så jobbigt alltså! Somnade ju vid 22 igår så tänkte att sova till 8 blir ju jättelänge, men nää det tyckte inte kroppen var tillräckligt ändå.

Menmen jag kom upp till slut i alla fall och jag hade absolut ingen som helst lust att ta mig iväg till tvättstugan men på något sätt lyckades jag få det gjort i alla fall. Då kände jag mig väldigt kompetent! Jag tog också reda på all ren tvätt direkt efter att den var färdig, det brukar jag vara dålig på, den får ligga i flera dagar ibland, men nu lyckades jag få det gjort på en gång, det var så skönt!

"Maten" har gått jättebra idag, jag har ätit alla måltider som man ska och har druckit massa vatten så allt har funkat toppen. Nu känns det lättare att sköta tider och matintag och det känns som att de 11 dagar som är kvar kommer att flyga förbi. Har läst mycket på FB-grupperna idag och känner mig laddad och helt fokuserad på detta.

Har också insett att jag inte kan förebygga och planera allt in i minsta detalj inför operationen, så därför har jag bestämt mig för att släppa lite på kontrollen och känna mig trygg med att alla vet vad de ska göra och att jag kommer få allting som jag ska på sjukhuset och att jag kommer att få hjälp av mina vänner när jag ska in och ut.

Jag känner en längtan till när operationen är gjord, jag är hemma igen och har börjat mitt nya liv. Vill att det ska gå fort så jag kommer dit snart! Har också skrivit ett schema idag om hur jag vill att min vardag ska se ut och jag blir jättepepp av det, jag har tänkt mig 4 pulspass i veckan, en vilodag och 2 promenaddagar. Tänkte börja med det redan imorgon och dra ett pulspass, hoppas jag orkar det!

Man har ju inte så mycket energi nu, jag känner hur trött och svag jag blir bara av att gå uppför en trappa osv. Idag har jag också varit lite lättirriterad, men jag vet ju vad det beror på så jag bryr mig inte så mycket om det. Folk i min närhet vet ju också så de har större förståelse.

Nä nu ska jag krypa ner i sängen, är så trött!
Jag hoppas ni har det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0