GOTT NYTT ÅR!


Sen jag flyttade till Stockholm och slutade fira Nyår med min familj har jag inte haft så många bra Nyårsfiranden. Det har ofta blivit så att jag har skapat jättestora förväntningar och sen har det inte alltid blivit så bra och jag har ofta blivit besviken.

Som förrförra året, då blev det så att jag vid tolvslaget stod på perrongen till pendeltåget i Solna alldeles ensam medan dåvarande pojkvän och mina vänner befann sig någon annanstans, och jag var alldeles förkrossad för det var första gången jag firade Nyår tillsammans med en pojkvän och jag fick inte vara med honom under det magiska tolvslaget. Och förra året var vi fortfarande tillsammans men då var jag superförkyld och han var trött som en idiot för han hade jobbat dubbelt, så det blev inget firande för oss över huvud taget.

Men i år har jag en annan pojkvän och för en gångs skull blev det riktigt bra! Han brukar fira Nyår tillsammans med ett par killkompisar hemma hos Janne i Sundbyberg och jag fick äran att vara med. Och eftersom min kompis Annelie inte hade något bättre för sig så hakade hon också på.

Vi blev således 7st och jag hade träffat alla Joakims kompisar utom en, Thomas. I övrigt var det alltså Jag, Annelie, Joakim, Janne, Pontus och Basti och de tre grabbarna gillar jag starkt, de är riktigt fina och snälla människor som direkt fick mig att känna mig välkommen och omtyckt. Thomas däremot var av en annan sort, och vi klickade inte lika bra. Det gjorde inte Annelie och han heller, de är båda väldigt starka individer och det blev gärna lite munhugg då och då. Någon som Annelie däremot klickade särskilt bra med var Janne, och det var lite roligt för det hade jag haft på känn, att just de två skulle passa bra ihop. Så vi håller tummarna för det tycker jag!

Kvällens meny bestod av var sin hel hummer och var sitt krabb-ben tillsammans med rökta räkor med bröd och saffransaioli. Mycket gott! Till det drack jag rosa champagne som Annelie delade med mig, jag är egentligen inte förtjust i champagne men det gick an. Senare åt vi lite ost, parmaskinka och prosciutto. Jag saknade kex, vitlöksost och frukt, men annars var det gott! Prosciutton var marinerad i rödvin innan den röktes, så den var jättegod, men den största favoriten var en av ostarna, som hade lagrats i 16mån. Ja och kvällens meny avslutades med en Irish coffee för de andra (eftersom jag inte dricker kaffe) tillsammans med en blåbärskaka med vaniljvisp.

Efter huvudrätten gick jag över till att dricka drinkar, jag fixade en drink gjord på vodka, 7up lemon&lime och färsk lime, mycket gott! Vid tolvslaget gick vi ut på balkongen allihop, efter flera veckor med plusgrader blev man lite chockad över hur kallt det var, men det gick an, en champagne smällde och vi skålade och kramades. Och jag fick för första gången i mitt liv en riktig Nyårspuss, så glad jag var!

Dock fick jag inte se så mycket fina fyrverkerier, då vi stod så dåligt till bland en massa höghus att vi inte såg någonting. Att titta på dessa är ju det finaste med hela Nyårsafton, så jag blev ganska besviken, men på det stora hela gjorde det inte så mycket, då jag var så nöjd med allt annat. Sen var det dans som gällde och jag och Joakim åkte inte hem förrän vid 4-tiden!

Jag hoppas att alla ni också haft ett superbra Nyårsfirande och välkomnar 2012 med öppna armar, för det gör jag! Jag har verkligen en känsla av att 2012 kommer att bli ett alldeles fantastiskt år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0