FOTOGRAFISKA.


Mjo, det tog ett tag att bli avslappnad, för jag hade satt på Melody Gardot på hög volym (jag brukar sätta på musik som gör mig lugn och avslappnad när jag är sådär uppvarvad och ska ta ett bad) men nu hade jag ju bestämt mig för att vara medvetet närvarande i duschen, och då blev det svårt för mig att koncentrera mig när jag hörde henne sjunga samtidigt, som tur är klev Ike innanför dörren när jag precis var på väg att bryta ihop så jag bad honom att stänga av musiken, och då gick det genast mycket bättre.

Plus att jag kunde prata med Ike om det när jag kom ut ur duschen, så då blev det ännu bättre! Ja och sen åkte jag iväg till Slussen där jag mötte upp Joakim och så gick vi till Fotografiska för att se Nick Brandts utställning, det hade jag sett fram emot länge, men jag hade för mig att den pågick längre, men det gjorde den visst inte, så det blev ett besök med Joakim idag! Den var så bra, inte så stor dock.. Undrar om man kan beställa nån snygg poster någonstans, de hade inga av de jag ville ha på Fotografiska. Inte ens vykorten hade de!

Jag blev så inspirerad, jag önskar så mycket att jag hade en kamera som jag kunde leka med! Och så måste jag komma igång och fixa så jag kan börja måla.. Det riktigt kliar i mina fingrar av iver över att få utforska och få utlopp för min kreatiivtet. Känns som att jag har så mycket inom mig som jag vill få ut, på papper, i bilder, på foton, på film, i musik.. Jag vill prova på allt allt allt!

Hehe kom av mig lite här nu visst. I alla fall så efter utställningen så skulle vi ta bussen hem till Joakim men jag tyckte vi skulle promenera till nästa busstation, bara det att det var mycket längre än jag trodde, haha, så det blev en rejäl promenad i iskylan! Men skönt som fan tyckte jag att det var, jag älskar att promenera när det biter i kinderna men att trots att det är så kallt så fryser man inte, för man har ju sina vantar och mössa och raggsockar.. Åh, älskar det med vintern!

Nåja, väl hemma hos Joakim såg vi film, "Cornelis Wreeswijk". Den var inte så bra som jag hade förväntat mig, folk har ju hypat den så mycket.. Dock blev det i alla fall lite bättre mot slutet. Hursomhelst var det supermysigt att bara ligga och mysa framför tvn under täcket och världens mjukaste och varmaste pläd som Joakim fick i julklapp, hans föräldrar har en likadan, jag älskar dem! Önskar jag hade en i varje rum!

Vad har ni gjort denna fredag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0