BRÖLLOPSMÄSSA!


Ja, mina fina vänner Leah och Peter ska gifta sig i sommar och idag skulle Leah och vår gemensamma vän Alicia gå på Allt om Bröllops Bröllopsmässa i Nacka och de tyckte jag skulle följa med. Och eftersom jag inte hade något bättre för mig så tänkte jag att ja, det kan jag ju göra.

Som jag skrev förut så har jag alltid ratat såna superromantiska saker förut, men nu märker jag att jag börja tycka mer och mer om sånt. Antar att det är för att jag får bättre och bättre självkänsla och börjar så smått inse att, vafan, varför skulle inte jag också få uppleva romantik och passion?

I alla fall så måste jag erkänna mig ganska omvänd efter den här dagen, för fan vad underbart att få gå i brudklänning (med mitt nya jag, förstås) och ha en stor ceremoni och fest endast för att fira min kärlek till min partner! Jag har inte heller varit så särskilt feminin tidigare, jag har alltid tänkt att, det spelar ingen roll om jag har smink eller klär upp mig, för jag är ju ful ändå, men det är samma sak där, mer och mer av det har vuxit fram och jag hoppas att det kommer ännu mer med tiden! Jag kommer nog aldrig bli en bimbo osv, men det vore ändå kul att få klä sig och styla sig så som man helst vill göra och känna sig snygg. Jag menar som det är nu kan jag ju inte ha de kläder jag helst skulle vilja osv.

Ja så jag gick där och drömde bland sidensläp och tiaror och bordsdukningar och allt möjligt.. Det var modevisning också, det var jätteroligt, många fina klänningar! Fast jag vet redan hur min klänning ska se ut om jag någon gång gifter mig.. Och alla utställare hade varsin tävling och NKs porsling och glas hade så att man fick göra sin egen dukning och sen fotade de den och så kunde man vinna 2000kr hos dem på porslin eller glas. Det var jättekul! På bilden nedan kan ni se hur min blev. Jag körde elegant och stilrent, till och med utan bestick, haha.



Men nu ska ni få höra det allra bästa med mässan för mig! ALLA utställare bjöd ju som sederna sig bör på godis eller annat gott, och det fanns allt mellan karameller, jordnötter och ett företag som hyr ut chokladfontäner var där och de hade FYRA stycken chokladfontäner med massor med choklad som rann osv.. GISSA om det var svårt att låta bli! Men, trots ett par sviktande minutrar så lyckades jag faktiskt att hålla mig ifrån att ta en enda droppe eller smula av någonting! Jag är så stolt över mig själv!

Plus, att Alicia gjorde också en GBP så sent som den 16/12-11, så jag passade på att fråga ut henne om det och vi ska även träffas på torsdag och umgås och prata mer om det här. Hon insisterar på att jag fixar med lite soppor redan nu som jag frysa in och sen bara värma när jag kommer hem från sjukhuset. Jag har hört det förut att det kan vara bra att göra så, men de gånger jag fryst soppa har den blivit grynig osv sen när den värms upp och det är ju inget gott alls, så jag var väldigt skeptisk till det.. Men hon lyckades övertyga mig och jag ska leta upp ett par bra recept och fixa det nu under veckan.

Någon av er som har recept på goda soppor som är uppvärmbara?

Eftersom mässan var i Nacka passade jag på att åka förbi Joakim en stund på vägen hem, vi pratade och hade det riktigt mysigt. Det tråkiga är bara att när jag skulle åka hem från honom så började det göra jätteont i benen! Alltså i låren främst, det kändes som mus/tennisarm brukar göra.. Och precis samma smärta hade jag i axlarna och överarmarna i fredags, jag tänkte att det var för att jag tog i hårt på gymmet. I och för sig så kom vi ju till mässan kl 11 och åkte därifrån vid 17.15, så förutom när vi tittade på modevisningen och tjejerna åt lunch så gick vi konstant i nästan 6 timmar! Kanske inte så konstigt att jag har ont i benen då? Däremot, vilket förvånade mig, så har jag inte alls så ont i fötterna som jag trodde att jag skulle ha. Det är ju skönt i alla fall!

Nu blir det sova i alla fall, hoppas ni haft en bra söndag ni med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0