GLAD DAG!


Hej hopp!
Idag har jag varit på jättebra humör hela dagen!
Började med att komma upp i tid och sköta måltiderna bra. På eftermiddagen gick det lite mindre bra, jag missade ett av eftermiddagsmellanmålen, men det gjorde inte så mycket. Jag trodde jag skulle må dåligt ikväll men allt har gått bra!

Kl 12.30 träffade en kompis från DBT-gruppen i Sollentuna Centrum. Hon var så spänd på att träffa mig och fråga hur allt har gått osv. Jättekul! Sen kl. 13.30 träffade jag käraste Annelie, vi gick på Balder's Café och hon käkade lunch och jag drack en kopp te. Jag hade i lite mjölk och lite sötningsmedel, det funkade prima. Fan så bra! Jag snodde med mig ett gäng såna, orka köpa, liksom. Haha. Så nu kan jag dricka te hemma också, yes!

Efter det hade jag tid hos min Terapeut. Den bästa och mest kompetenta och mest underbara människa jag någonsin träffat i hela mitt liv. Hon är den största idolen jag har!!! Tyvärr fick jag jättetråkiga nyheter då hon TVINGAS gå i pension sista April. Usch vad ledsen jag blev! Och hon med, hon är jätteledsen. Fan, visst, hon har grått hår, men annars skulle man ALDRIG kunna säga att hon är över 60år ens!!! Gaaaah hatar det här jävla skitsystemet vi har! Tycker så synd om henne som så gärna ville jobba kvar året ut i alla fall och få hinna avsluta med sina patienter som är på väg att bli färdiga, däribland jag. Först fick jag lite panik och tänkte faaaan hur ska det gå nu då, men sen kändes ändå rätt OK. Jag menar, jag är ju ändå ganska mycket i slutfasen och jag har lärt mig så otroligt mycket, så det borde nog gå bra. Jag hoppas det i alla fall!

Hur som helst så hade vi det jättetrevligt och satt och pratade mycket längre än vad vi egentligen ska, det brukar hända ibland att vi gör det. Hon är så bra!!! Sen fick jag en kram när jag skulle gå och hon sa att det var jättekul att träffa mig igen (blev ju ett uppehåll på två veckor) och att hon är glad att operationen och allt har gått bra. Hon sa när jag kom in att det strålade om mig, jättekul att höra! Och när jag berättade för henne att jag fått blommor av Joakims Föräldrar så sa hon att de nog är glada att jag och Joakim träffats och att hon förstår om de tycker om mig. Att hon jättegärna skulle ha mig som svärdotter! Åååhh så fin hon är!!!

Efter Sollentuna åkte jag hem i alla fall, knappt snorig idag och ingen feber, skönt! Väl hemma hade jag tänkt ta itu med lite städande men det orkade jag inte, så istället satte jag mig här vid datorn och uppdaterade bloggen, som ni nu märkt! Hehe. Jag tog och provade lite äggröra utan mjölk och ½ avokado, det gick jättebra! Är så himla glad för det!

Men nää nu ska jag gå och bädda, har bestämt mig för att flytta in i sovrummet inatt, jag tror soffan är alldeles för mjuk för mig och därför får jag så ont i ryggen. Dessutom så känns det lättare med magen nu så jag tror inte det är någon fara. Jag tänkte prova i alla fall! Dessutom kommer Joakim över snart och det är ju mysigt att kunna sova tillsammans!

God natt på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0