TAGGAD!


Jaha mötet med dietisten idag gick också bra! Vi blev tre stycken som fick vara med samtidigt. I det stora hela berättade hon ingenting som jag inte redan visste. Det var mest detaljerna med mängd, antal, tider och sånt angående kosten som jag fick bättre koll på. Annars var hon trevlig och verkar väldigt sympatisk!

Jag frågade om vad hon tycker om att jag vill gå på ITRIMS måltidsersättning medan jag väntar på operation, och hon kunde inte se några problem med det så länge läkaren inte misstycker. Vi får se vad han säger imorgon. Hon sa också att det var kul att se att jag är så välpåläst, förberedd och motiverad till denna livsstilsförändring och vill försöka göra det så enkelt och så smidigt som möjligt, för min egen skull.

Ju mer jag gå ner och försöker anpassa mig till den nya livsstilen innan operationen, desto bättre anser jag, och hon höll med. Jag känner mig kompetent och blir stolt över mig själv, att jag trots att jag bara är 25 år redan har kommit så långt i mina insikter och mina tankebanor kring mig själv och mitt liv. Både på det fysiska, psykiska och även det praktiska.

Är så taggad inför gruppinformationen med sjuksköterskan och läkarbesöket med kirurgen imorgon så det är inte sant. Jag vet att jag om en vecka kommer ha lugnat ner mig rejält men just nu kan jag inte tänka på något annat. Samtidigt är jag livrädd, min största rädsla är att min kropp inte kommer hantera operationen så bra och/eller att jag ska må så fruktansvärt dåligt och att det inte ska bli bättre. Men det är ju inte dags än, så jag behöver väl inte oroa mig så mycket för det just nu ändå!

Men nä, nu ska jag sätta igång med disken och sen påbörja mitt storkok!
Hoppas ni har det bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0