NYSTART!


Ja, vafan hände undrar man? Det har gått ett helt år sen jag började den här bloggen och tyvärr slutade jag skriva ganska snart. Varför? Jag vet inte.. Saker och ting blev för mycket, jag glömde uppdatera och sen när jag ville göra det så orkade jag inte ta igen allt jag missat, och så sköt jag upp det ännu mer och till slut.. Ja, till slut glömde jag bort bloggen helt!

Det där försäljarjobbet jobbade jag på EN dag innan jag bestämde att jag inte tänkte utsätta mig för något sådant då det gav mig en otrolig ångest och stress. Jag är bra på att snacka, ja, men jag är ingen bra försäljare. Och att känna pressen på sig att hela tiden vara tvungen att prestera genom att sälja minst 8 avtal/dag för att ens få någon lön och chans att stanna på företaget gjorde INTE att jag mådde bättre på något sätt. Istället fick jag anställning på Stadshuset som Turistvärd under sommaren och nöjde mig med att få börja jobba i April. Jag var glad över att ha fått det jobbet och såg fram emot att få känna mig "nyttig" igen och tjäna egna pengar. Jag skulle också prova på att jobba heltid för att se hur det kändes.

Tyvärr så blev det ju så att efter mina 3 månader med måltidsersättning och -20kg så när jag skulle börja äta "vanlig" mat igen så gick det sakta men säkert utför. Jag har som jag sagt tidigare, haft en tendens att köra på allt/inget och när jag väl börjat spåra ur från ITRIMs mat och motionsschema, så fortsatte jag ännu snabbare iväg. Och jag var inte redo för att börja balansera ett heltidsjobb med mat och motionsschema, vänner och sommar och allt vad det nu var på en och samma gång.. Jag har tidigare haft väldigt lätt för att ha för bråttom, och likaså blev det här. Detta påverkade mig både psykiskt och fysiskt väldigt mycket, då jag ökade mycket i vikt igen och gick ner i en ny depression.

Så här står jag nu, nästan exakt ett år senare men vägrar att ge upp, envisas med att hitta ny sätt och nya verktyg för att kunna ta mig dit jag vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0