DAGEN D #1.


Mja. Lyckades lugna ner mig igår till slut i alla fall. Det är ju bara att radikalt acceptera att jag måste göra som de vill för att få pengar. Bättre att jag får dem den 22a än att jag inte får dem alls, eller hur? Sen kan jag ju tycka att de är ovanligt kinkiga för endast 3 veckors ersättning som säkert inte ens blir en tusenlapp sammanlagt. Menmen!

Idag har det inte gått så bra. Tisdagar och Torsdagar är mina pulspass-dagar, och jag försöker också komma upp på morgonarna för att jag ska ha både bra dagsrutiner men också veckorutiner. Jag går ju upp kl. 6 de andra dagarna, så då vill jag ju komma upp tidigt även Tisdagarna och Torsdagar, trots att jag inte har någon egentlig tid att passa. Men, vissa dagar är det svårare att komma upp. Som idag. Jag tog mig upp ur sängen så sent som 11. Har nu suttit och uppdaterat mig på alla internetsajter och ätit frukost och ska strax hoppa i duschen.

För idag är det dags för möte med FK hos terapeuten. Jag är inte så jättenervös, jag är ganska säker på att det kommer gå bra (fast just nu i skrivande stund blev jag nervös ändå!). Men den senaste veckan har verkligen gått i slow-motion. Eftersom jag ska till Ersta Sjukhus också, både imorgon och på Torsdag, så har jag ju velat att tiden ska gå fort, men istället känns det ju helt tvärtom. Men nu är dessa spännande dagar alltså äntligen här!

I vanliga fall hade jag skippat att gå och träna idag, då jag "misslyckades" med min tidsplan. Men sen jag kom igång med träningen så har jag på något sätt lyckats utvecklas så pass mycket att jag nu kan ta mig runt mina konstiga tankar och på så sätt komma iväg till träningen ändå. Så för idag har jag kommit på en alldeles strålande plan; jag duschar, men tar på mig träningskläderna och drar iväg till mötet i Sollentuna. Efter mötet drar jag till ITRIM i Liljeholmen och tränar, och därefter drar jag till Willy:s i Kungens Kurva och handlar.

På så sätt slipper jag släpa med mig träningskläder och en massa skit, jag behöver inte duscha mer än 1ggn/dag (jag ska duscha så lite som möjligt då jag är så fruktansvärt torr), och jag får gjort allt det jag skulle göra idag. Jag tar min stora ryggsäck så att jag kan packa den full med matvaror från Willy:s. Det blir ju gärna tungt och det är lättare att ta det på ryggen än i händerna tycker jag.

Lite pinsamt kan jag tycka att åka runt hela Stockholm i träningskläderna, men vafan! Dessutom skulle jag tro att det gynnar mig under mötet med FK. Jaja nu får jag sätta fart så att jag hinner. Känner mig ändå rätt stolt över mig själv nu! Jag hoppas ni alla har en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0