BESVIKEN.


Mellan sommarjobbet och heltidssjukskrivningen var jag alltså en sväng på AF och skulle därmed anmäla mig till ALFA-kassan och ansöka om ersättning. Bara det att pga att jag mådde som jag mådde så fick jag inte iväg papprerna förrän nu den 18e. Hade grym ångest över detta men hoppades att jag skulle klara mig på min halva Aktivitetsersättning tills pengarna från ALFA-kassan kom. Detta gick inte så bra.

Men till min glädje upptäckte jag idag att jag hade fått 200kr över på kontot efter alla räkningar osv plus att en kompis lånat 100kr som jag också fick tillbaka idag, så jag gick till banken och tog ut dessa (jag har för tillfället inget bankomatkort). Efter det så skulle jag åka till Willy:s i Kungens Kurva, men var så disträ och slut efter dagen med all stress och oro, så jag glömde gå av T-banan i Skärholmen. Så jag åkte hem istället.

Tänkte jag skulle ringa ALFA-kassan och fråga hur länge det dröjer innan jag får pengar, men när jag kom hem hade jag fått ett brev av dem. Eller, snarare ett halvt arkiv med papper de ville att jag skulle fylla i. "Din ansökan behöver kompletteras". Vet ni hur mycket papper jag skickade in eller! Jag tänkte att nu jävlar kan de inte gnälla om någonting, jag har ju fan skickat in halva mitt liv! Plus att det var sagt på AF att de bara vill ha uppgifter för senaste året. Men NÄÄÄ nu ska de ha uppgifter nästan 4 år tillbaka! WTF!?

Så, ja. Här sitter jag och skakar av ilska och frustration. Inser att jag inte kommer få några pengar förrän tidigast den 22a December. PLUS att jag fattar inte ens hälften av vad jag ska fylla i!
MEN KUL JUL DET HÄR BLIR DÅ! %¤"/?)&%¤#!"¤%&/)="%(&¤#"!

Fan. Jag hatar att jag måste leva dagar som dessa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0