UJ UJ UJ.


Hej på er.
Imorse var jag helt sinnessjukt trött! Men tack vare att Joakim sov här inatt så lyckades jag ändå komma upp. Dock, så somnade jag nästan sittandes i soffan efter jag ätit frukost.. Det var inte som jag hade planerat, idag är det ju Pulspass-dag! Så självklart hade jag inte ställt något alarm..

Ca 12 vaknar jag och får rå-panik. Skulle ju vara i Sollentuna kl 14 för att träffa min terapeut! Jag har en regelbunden tid till henne kl 15-16, men just den här veckan hade vi ändrat till kl 14. Så det var bara att kasta sig in i duschen och springa iväg. 14.15 var jag inne hos henne. Men gissa om jag var slut!

Det var ett väldigt givande samtal, jag fick en aktivitetsdagbok jag ska börja fylla i för att jag ska kunna bli ännu bättre på att balansera mina aktiviteter. Som att promenera en hel dag som jag gjorde i torsdags är inte bra, samtidigt som jag kan stanna hemma en hel annan dag. Nej, att sprida ut det är mycket bättre.

Jag hade fått med mig Matrekvisitionerna och min stora ryggsäck, så jag åkte till Willy:s direkt efter och storhandlade. Det tog väldigt lång tid. Jag brukar vara rätt snabb på att handla, men nu var det ju så noga att se till att utnyttja varenda krona jag hade på de där kvittona. För skulle jag inte komma upp i rätt summa så skulle jag ju gå miste om pengar. Och det kan vi ju inte tillåta! Plötsligt kändes inte 754kr som så mycket pengar längre.. Men det gick, till slut. Jag hamnade på exakt 755kr, hade fem enkronor i plånboken, men kassörskan gjorde fel när hon slog in kvittona så jag behövde aldrig ge henne någon krona. Så perfekt! Kom hem med en del grejer jag inte behövde, som tandkräm, bomullspinnar osv, men vafan. Då sparar jag pengar på det senare i så fall!

Det viktigaste var i alla fall att jag fick handla all mat jag behöver för att klara mig fram till det nya året! Joakim kom hem till mig och jag gjorde storkok, ris med kycklingwok, mycket gott!

Nu är det läggdags, god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0