SÖTSUG.


Alltså just nu har jag ett sånt förbannat jävla sötsug så jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag blir tokig! Har ingen som helst aning om var det här suget kommer ifrån, kan inte identifiera någon känsla kopplat till det. Pojkvännen har varit här och vi har spelat spel och haft roligt, så..? Egentligen har jag haft suget hela dagen, men det blev mycket värre nu ikväll, för kanske en timme sen och nu kan jag fan inte tänka på något annat.

Är nog mest sugen på choklad. Skulle lätt kunna slicka i mig en halv burk NUTELLA nu på momangen, om jag hade någon.. Som tur är har ju jag aldrig varit en sån som lagrar, så jag har ju aldrig sånt hemma. I värsta fall ställer jag mig och bakar om jag nån gång skulle ha grejer till det, vilket jag alltså inte har nu och går nästan bärsärkargång här.

Det är fanimej som vilket drogmissbruk som helst! Alla som förnekar det är dumma i huvudet, det är min åsikt. Alla som vet hur ett beroende fungerar kan bara inte förneka det, så är det ju bara..

ÅH! Nä, jag ska ta och sätta på en film och försöka distrahera mig så mycket som möjligt. Förhoppningsvis går det väl över snart. Känner mig hungrig också, åt middag för tre timmar sen så SÅ idiotiskt är det ju inte, men ändå, jag har ju magkatarr och vet att man lätt blir lurad. Plus att jag brukar inte äta något mer efter middag, men då sover jag ju oftast tidigare också. GAH vilket jävla elände det här med mat är jämt!

Faaaaaaaaaaan.


Kommentarer
Postat av: Heidi

Är också sötsugen till och från (ganska ofta faktiskt) men det brukar hjälpa lite när jag sköter mina måltider och tvingar mig att äta ett mellis och så tänker att jag kan ta lite godis sen istället men då orkar jag inte för jag blev mätt av mellisen haha...så lättlurad min hjärna är

2011-12-03 @ 12:00:32
URL: http://bypassoperation.blogg.se/
Postat av: jolene

Heidi; ja hjärnan är allt bra lättlurad! Sådär brukar jag också tänka, eller att "jag går och diskar först och SEN kan jag äta något gott efter det"; men oftast har suget då försvunnit och jag har glömt bort det.



Men igår var det alltså inte så, jag blev som besatt och kunde inte tänka på något annat än socker, socker socker. Skitjobbigt!

2011-12-03 @ 12:07:17
URL: http://jagochitrim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0