NAJS FREDAGSHÄNG.


Idag hade jag tänkt dra in till stan och kolla in mellandagsrean lite, men jag kom inte iväg förrän vid 15-tiden och då var Annelie och Gustaf på söder och fikade och ville att jag skulle haka på, så det gjorde jag. Roligt att de satt på Rival och fikade, det blev mitt andra besök där den här veckan! Hade så trevligt att jag glömde bort tiden och så blev det för sent för att gå på affärer. Annelie var upprörd över något och ville att vi skulle gå till baren och ta ett glas vin, så det gjorde vi. Eller ja, jag har ju inga pengar, men de bjöd mig på en Kahlua och själva tog de varsitt glas champagne och varsitt glas rött vin. Så satt vi där i loungen och pratade jättelänge.

Till slut blev jag jättehungrig och sa att jag måste åka hem och äta. Det tyckte de inte om, de skulle också gå och äta någonstans och tyckte jag skulle följa med, on their behalf.. Egentligen känns det lite jobbigt att bli bjuden på så mycket, men jag kommer ju så småningom få ordning på min ekonomi, så jag tänkte att jag kan bjuda tillbaka senare. Plus att jag hade så trevligt att jag inte ville åka hem!

Så det blev middag på China Palace på andra sidan torget och vi tog en varsin maträtt och sen smakade vi av varandra, det var mycket gott. Det blev efterätt också och vi gjorde samma sak då. Efter middagen skiljdes vi åt och jag åkte hem medan de fortsatte någon annanstans och drack champagnecocktails.

Senare fick jag ett sms av Annelie där hon berättade att de hade vunnit pengar på en trisslott som Gustaf hade köpt till dem under dagen men som han hade glömt bort. Så grattis till de! Det var ganska mycket pengar och jag blev väldigt avundsjuk och önskade att jag också skulle vinna pengar någon dag.

Nu är det läggdags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0