MYCKET SOCIAL DAG!


Idag var vi bjudna på julfika hos min Moster och hennes man, de har en son också som är 21, och han var hemma, så jag fick träffa honom också, vilket inte händer alltför ofta. Mormor var också med och fikade, hon bor några hus bort bara. Oxelösund är ju ganska litet och Mamma bor nära dem så det blev en kort promenad dit.

Moster bjöd på saffransbullar som ser ut som riktiga bullar, inte såna lussekatter, och de var jättegoda, smakade inte så mycket saffran. Efter fikat gick jag med Mormor bort till hennes hus och fick med mig två par glas (Mormor är konstnär och har målat mycket på glas och är ganska känd i trakterna för det), som jag eventuellt ska ge bort till Joakims föräldrar någon gång i framtiden. Som tack ska jag bjuda Mormor på något trevligt i sommar, det blev hon glad för.

Efter det gick jag efter Mamma och Lillebror som gått i förväg, Brorsbarnen blev lämnade av sin Mamma i närheten då de skulle sova hos oss ikväll i och med att vi ska åka till Stockholm imorgon. Men innan vi gick hem skulle vi hälsa på min Pakistanska familj som bodde några kvarter bort. De har jag inte träffat på år och dar och de tjatar alltid på att jag måste komma och hälsa på, och nu lyckades vi fixa det. De har tre barn varav deras yngste är jämngammal med mellanbrorssonen, så de stack direkt upp på övervåningen och började spela spel. Flickorna är i tonåren och satt och konverserade med oss "vuxna", medan Pontus den mest lekte för sig själv. Brorsdottern hade ont i magen och var jätteledsen, så hon satt mest tyst. Vi blev bjudna på små friterade köttknyten och chai och julfika och cheesecake. Mycket gott! Och vi hade väldigt trevligt. Tjejerna har blivit så stora plötsligt, och de är så kloka och jätteduktiga i skolan. Jag känner väldigt mycket för dem då jag var barnvakt mycket åt dem när de var små, och deras föräldrar var alltid så snälla mot mig och såg mig som en del av deras familj, och så kom det sig att min Mamma och Lillebror också kom nära dem.

Efter ett par timmar var vi trötta och promenerade hem. Brorsdotterns magont gick inte över och hon bara grät och grät, så till slut blev pojkarna också ledsna och oroliga så vi bestämde att de fick åka hem och sova istället. Ja nu är man knappt levande så ska lägga mig på en gång, behöver ju vara pigg imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0