MITT LILLA HJÄRTA.


Jag lyckades sova ett par timmar till, fy så skönt det var! Men vid 11 var jag tvungen att gå upp på riktigt, för jag skulle få vara barnvakt till min Guddotter idag! Precis efter att Joakim åkt hem kom de, och det började bra med att lilltjejen hade somnat i vagnen när de var på väg hit, så de lämnade henne lite snabbt och drog iväg till Skärholmen för lite shopping och "egentid". Jag lät henne ligga kvar i vagnen tills hon vaknade, ca 40min senare. Under tiden lånade jag Mammans kamera och tog kort på mig själv i de fina tunikorna jag köpte i höstas men som jag förhoppningsvis kommer kunna sälja i vår. Jag lekte också med familjens lilla chihuahua som är döförtjust i mig och som jag brukar ha på besök här ibland, nu hade vi inte träffats på väldigt länge, så hon var lite smått hysterisk.

När Valentina vaknade tog jag upp henne och jösses vad svettig hon var! Förutom lite gnäll när jag klädde av henne så var hon tyst och fundersam över var hon var någonstans och var Mamma och Pappa hade tagit vägen. När hon hade vaknat till så gick vi en liten husesyn och hon var grymt intresserad av snön som föll från himlen. Efter en liten stund satte vi oss på golvet och lekte med lite halsband. Mamma hade glömt packa ner leksaker så vi fick ta det som fanns.

Efter lite mat och massa lek tröttnade hon till sist och som tur var så kom föräldrarna tillbaka just då. Vi satte och drack en kopp te och pratade och jag och Valentina lekte glatt vidare en stund innan det var dags för dem att åka hem. Jösses vad jag älskar barn! Jag längtar så mycket tills jag får träffa mina fina Brorsbarn hemma i jul sen, det är inte långt kvar nu!

Frågan är bara vad jag ska hitta på nu?


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0