MIDDAG FÖR TRE.


Idag var en lite kaosig dag.

Jag åkte först förbi skolan för att kolla mitt resultat på kursens sista prov, fick 18/!8 vilket kändes skönt. Hade ett kort utvärderingssamtal med läraren som sa att jag klarat kursen utmärkt och får högsta omdöme. Jag ser fram emot att börja på nästa nivå i Januari!

Sen åkte jag vidare hem till Annelie, skulle egentligen bara hämta ett sällskapsspel jag skulle låna av henne till min middagsbjudning ikväll, men då hon var så dålig så jag avbokade min tvätt-tid och fick henne att följa med mig tillbaka till Huddinge där vi åt lunch och jag gick på banken och tog ut mitt kapital för månaden; 1000kr. Annelie mådde ännu sämre så hon följde med hem till mig. Jag hade tänkt diska samtidigt som vi pratade osv, men det blev inte av. Efter 1½ timme mådde hon bättre och hennes kompis Gustaf skulle komma hem till henne, så hon åkte hem. Själv åkte jag till Willy:s med Joakim och handlade det som behövdes inför middagen.

När vi kom hem till mig ställde jag mig och diskade och han dammsög, sen hoppade jag in i duschen och fixade mig medan han skalade potatis. Vid 18.30-tiden kom Anna och Emil som vi hade bjudit och jag började laga maten. Jag skulle göra hemmagjorda hamburgare med hemmagjorda pommes frites och hemmagjord cole slaw. Vi hann knappt komma igång förrän Emil blev inringd till att åka och ploga snö. Jättetråkigt! Så Anna åkte med honom hem och hämtade sin egen bil innan hon kom tillbaka, lagom till att maten var färdig. Det blev väldigt gott! Men det var jättetråkigt att Emil inte hann äta något för det var honom jag tänkte mest på när jag bestämde mig för den maträtten som Joakim hade föreslagit.

Men vi hade så trevligt vi tre i alla fall! Och vi spelade Bezzerwizzer soom jag hade lånat och Joakim vann ju självklart. Jag hade köpt en snickerstårta till efterätt för jag kände att jag inte skulle palla baka något själv, mycket gott var det. Sen åkte Anna hem och jag och Joakim ska nu strax gå och lägga oss!


Kommentarer
Postat av: Heidi

Roligt att höra att din Nyår var så bra :)



Livet är roligare nu för tiden...och bättre blir det hehe

2012-01-03 @ 22:24:49
URL: http://bypassoperation.blogg.se/
Postat av: jolene

Ja, tack! Hihi jaaa vad bra, skönt att höra! :D

2012-01-03 @ 23:39:21
URL: http://jagochitrim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0