MÅTT OCH SÅNT.


Innan läkarbesöket fick jag kolla blodtryck, mäta längd och midja och väga mig. Jag fick göra detta med både skor, underkläder, leggings, tunika och kofta på, så jag antar att mina mått blev en aning värre än vad de egentligen är, men jag tänkte att jag ska skriva upp här vad det blev men också skriva upp när jag väger mig på ITRIM, vilket jag kommer göra mer regelbundet. Blodtrycket var perfekt, som alltid. Har aldrig haft problem med det!

LÄNGD - 172cm.
MIDJA - 145cm.
VIKT - 133kg.

BMI - 44,9.



Senast jag vägde mig innan idag var för en månad sen på ITRIM, och då vägde jag ca 128kg. Så jag borde väl ligga mellan 128kg och 133kg någonstans. Jag ska dit imorgon för ett samtal med min Hälsorådgivare Helen, så jag kommer väga och mäta mig då, så får vi se.

Så om vi ska gå enligt BMI så ska jag alltså väga mellan 65kg och 75kg. Det är möjligt att jag kommer fram till att jag trivs bäst med att väga mellan 75kg och 80kg, och då tycker jag det är okej, absolut. Mer än så går inte att säga förrän man är där på riktigt. Jag har ju varit överviktig sen jag var 11år, så jag vet inte alls hur min kropp kommer att se ut och jag har ingen aning om hur jag kommer att känna mig då, så det där med exakta antal kilon struntar vi i tycker jag! Att jag kommer ner under 100 är ett mirakel bara det!

Nu börjar huvudvärken så sakta försvinna, vad skönt. Ska sätta på en film och mysa under täcket!
God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0