LIBANESISK MAT.


Idag åkte jag och Lillebror in till Nyköping medan Mamma jobbade. Jag ville köpa ännu en julklapp till henne och Lillebror ville klippa sig, så det gjorde vi. Jag hittade också en söt kopp till min kompis Caroline som jag ska träffa på söndag, det har blivit en grej att jag ger henne udda och fina koppar i present. Jag hittade också ett paket stor Duplo till hennes minsta son och en bok om siffror och ett kunskapsspel till hennes äldsta son.

När jag var klar med detta var min Lillebror ännu inte färdig hos frisören så jag gick och köpte en orkidé till Farmor som vi skulle hälsa på sen. Hon fyllde ju 65 i Oktober och vi hade inte gett henne någon present ännu.

Så vid 15-tiden åkte vi dit och umgicks med henne, vår Farbror och hans fyra barn. Så kul att träffa de igen, allihop är så söta och skojfriska, även Farmor och Farbror. Farmor bjöd självklart på världens godaste libanesiska mat och jag åt tills jag fick ont i magen som alltid. Sen fick jag och Lillebror 200kr var, trots att Farmor inte firar jul så ger hon ändå oss julklappar, men de senaste åren har hon gett oss pengar för hon vet inte vad hon ska köpa till oss.

Vid 18-tiden åkte vi hem till Mamma och kokade knäck till julafton, dock hann vi äta upp typ hälften redan ikväll, så vi ska koka mer imorgon. Min Lillebror är helt galen i knäck!

Nu ska jag gå och lägga mig, är supertrött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0