LAGOM DAG.


Slapp dag idag, Mamma jobbade och jag och Lillebror sov länge och åt frukost och lunch tillsammans. På eftermiddagen kom Brorssönerna hit medan Storebror och hans fru var och storhandlade inför julen. Brorsdottern var hemma hos någon kompis. Jag lekte med båda pojkarna och det var kul och mysigt!

Mamma lärde mig att laga en av mina favoriträtter som hon kallar "Indisk Kyckling", det är en gräddig gryta men riktigt god, jag ser fram emot att kunna lägga till den i mitt förråd av recept.

Sen tog hon pojkarna med sig till badhuset, jag följde inte med eftersom jag inte tog med mig några badkläder ner. Istället stannade jag hemma och gjorde Saffransglass som vi brukar äta till efterätt på julafton, tillsammans med varma hallon. Jag är inte så jätteförtjust i saker med saffran i och i början hade jag svårt för saffransglass men nu gillar jag det, men jag äter bara en liten bit.

Efter badet hämtade Föräldrarna barnen och Mamma kom hem osv. Nu är det läggdags, god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0