KROPPSBILDER.


Hejhallå!
Jag vill tipsa om en sida jag hittade igår! Den heter KROPPSBILDER och det är en tjej som lägger upp bilder som folk skickar in på sig själva, där man ser hur de ser ut (oftast utan kläder), och deras längd och vikt och förhållande till sin kropp. Jag tycker den är väldigt intressant och jag hittade den när jag ville se hur de flesta tjejer ser ut som är lika långa som jag och är normalviktiga, för att få en bild om hur jag skulle kunna se ut.

Hittade en del bilder på tjejer som jag tyckte såg normalviktiga ut, de såg friska ut och var lagom kurviga, men så när jag såg på deras mått så var de runt 170cm och vägde runt 90kg. VA! Det kunde jag fanimej aldrig tro. Om jag såg ut som de skulle jag vara överlycklig! Och att då tänka att när jag kommit ner till 90 ska gå ner ytterliggare 15kg! WHAAAT. Svårt att få in i skallen. OKEJ, låren kanske var lite fylliga och gick ihop, men jag gillar ju att tjejerna har kurvor och lite fylliga lår, det är kvinnligt och vackert. Tjock och fyllig är inte samma sak! Men okej, jag ska erkänna att det vore guld att ha lår som INTE går ihop, det är faktiskt inget roligt.

Jag får inte lägga upp bilder därifrån här på min egen blogg men jag tycker verkligen att ni ska gå in där och kolla, det är otroligt många som har haft ätstörningar osv men som blivit bättre fysiskt, men som fortfarande mår dåligt psykiskt och har svårt att komma överens med sin egen kropp. Jag tycker man kan lära sig en del av det!

Jag har satt som en slags gräns att jag ska försöka gå ner 55kg så jag hamnar på 75kg, för då är jag NORMALVIKTIG, men sen om jag inte trivs med det får vi se senare. Mitt mål är egentligen att kunna handla vanliga, snygga kläder på H&M som alla andra, att kunna gå uppför en trappa utan att få andnöd och att kunna böja mig ner och knyta skorna utan att bli blå i ansiktet, kunna springa och leka med barn, kunna ha sexiga underkläder och känna mig sexig i dem, att få plats i karusellerna på Tivolin, att kunna åka en Segway (de har maxvikt på 110kg), att kunna gå på middagar och fester utan att ha ångest över maten, jag vill gå på danskurs, jag vill kunna gå utan att ha dödsont i fötterna hela dagarna, jag vill kunna börja rida och spela tennis igen, jag vill kunna gå på stranden i baddräkt, osv osv osv..! Allt det här är egentligen viktigare än vad det står på vågen, men att få vara en sund, frisk och lättsam människa är en riktigt stor, fet jävla bonus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0