GOD JUL!


För första gången på många år hade vi bestämt att vi skulle fira jul tillsammans med Storebror och hans familj. Vi hade också besämt att jag, Mamma, Lillebror, Storebror och hans fru skulle ge varandra en julklapp för ca 100kr. Jag, Mamma och Lillebror gick ihop och gav Storebror ett presentkort hos en massör, och hans fru ett presentkort på spa-behandling. Jag, Lillebror, Storebror och hans fru gick också ihop och gav Mamma en stavmixer och två scarfar. Och jag, Mamma, Storebror och hans fru gick ihop och gav Lillebror också ett presentkort hos en massör. Jag hade också köpt en kokbok till Lillebror för nybörjare, den var på rea och kostade bara 50kr, så det kunde jag kosta på mig. De andra hade också gått ihop och gav mig ett presentkort på Elgiganten, just som jag önskat mig. Blev så nöjd!


 

Brorsbarnen fick självklart en massa leksaker osv, men av mig, Mamma och Lillebror fick de en heldag i Stockholm tillsammans med oss då vi också skulle gå på en riktig teateruppsättning av Ronja Rövardotter på Rival. Trots att Pontus bara är 2år så fick han det också, vi hoppas att det går bra. De blev jätteglada, så på tisdag åker vi!

Storebrors julmat smakar inte riktigt som Mammas, men han gör riktigt goda revbensspjäll som jag mumsade ordentligt på, Mamma hade också bakat eget vörtbröd som var mycket gott. Jag trodde vi skulle stanna ganska sent, kanske till 23, men redan vid 20 var jag helt slut av allt stök och bök med barnen och deras oväsenleksaker så jag började önska att få åka hem. Som tur är kände de andra likadant ganska snart, så vid 21 började vi röra oss hemåt.

Allt som allt hade vi en jättefin jul och jag är väldigt nöjd.
Jag hoppas att ni också har haft en bra julafton och mår bra och är glada!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0