HEMSKA MARDRÖMMAR.


I November precis innan jag återupptog bloggandet så drömde jag en riktigt hemsk mardröm framåt morgonkvisten. Det var den värsta mardrömmen jag någonsin drömt och jag var helt förstörd när jag vaknade. Som tur var så var jag inte ensam, en av mina närmaste vänner Jenni sov över hos mig, så hon vaknade ju och tröstade mig och vi pratade om drömmen och hur det kändes osv. Det var skönt och gjorde att jag mådde bättre.

Dock kände jag mig låg hela dagen och mardrömmen återkom i tankarna ofta. Jag hade bestämt med min kompis Joel att jag skulle åka över till honom och dricka vin, men kände inte riktigt för det. Men sen bestämde jag att jag visst skulle göra det, då jag kände att jag behövde komma ut och tänka på något annat.

Jag hade jättetrevligt hos Joel men hade fortfarande som ett täcke av deppighet över mig och drömmen återkom fortfarande ett par dagar efteråt. Jag berättade om det för Joakim men inte vad den hade handlat om för jag ville inte oroa honom.

Imorse drömde jag en liknande dröm fast mycket värre och Joakim vaknade av att jag skrek rakt ut och sen vaknade jag och började storgråta. Han tröstade mig och jag slutade gråta ganska snart. Även om den här drömmen var värre så hade jag lättare att hantera det nu då det redan hade hänt en gång innan. Det är inte vanligt att jag drömmer mardrömmar längre, men jag har ju börjat drömma riktigt konstiga drömmar sen jag började med antidepressiva igen, samma sak hände när jag åt dem sist så det är inget ovanligt, men jag brukar inte drömma såna här hemska mardrömmar. Men antar att jag har en del rädslor som jag behöver bearbeta på ett eller annat sätt.

Joakim vågade inte fråga vad drömmen hade handlat om så jag berättade självmant, och sen berättade jag om den andra drömmen jag hade tidigare. Han tog det inte så hårt, men när jag sa att han kunde somna om om han ville så sa han att "Nej, jag kan inte sova nu, jag är för skärrad". Så söt! Men till slut somnade vi om båda två, och när vi vaknade igen så låg vi och myste i sängen ett bra tag och det var jättefint.

Idag har jag knappt tänkt på drömmen alls och det har varit jätteskönt. I övrigt har jag inte gjort så mycket mer än tvättat och tittat på film.

Brukar ni drömma jättehemska mardrömmar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0