EN RIKTIG TOPPENDAG.


Vi mötte upp barnen på busstationen i Nyköping, magontet hade lugnat ner sig och barnen var pigga och entusiastiska, så vi drog iväg. Bussresan gick väldigt bra, lillkillen var hur lugn som helst och halva tiden hos Mamma och halva tiden hos Lillebror. Själv sov jag då jag var trött som en apa.

När vi kom fram tog vi tunnelbanan till Zinkensdamm och så gick vi längs med Hornsgatan till McDonald's och åt lunch. Där fanns en bushörna med rutschkanor och klätterställningar som pojkarna tyckte var jättekul att leka i, härligt att se!

Sedan gick vi vidare till Mariatorget till Rival där vi satte oss för att titta på Ronja Rövardotter. Lillkillen som aldrig sett Ronja Rövardotter satt som hypnotiserad och följde med i handlingen hela första akten. Sen blev det 20min paus och jag tog lillkillen och gick runt och kollade in stället lite, bland annat gick vi upp på balkongen för att se hur det såg ut där. Det blev rätt trångt med alla människor där men det gick bra. Andra akten var han lite mer rastlös då han egentligen var väldigt trött eftersom det var sova-middag-dags, men han var ju så intresserad av vad som hände att han inte kunde sova. Trots detta var han väldigt lugn och tyst och började inte krångla förrän bara 5min innan föreställningen var slut, så han hann ju se alltihop i alla fall, jag blev grymt imponerad av detta. De äldre två tyckte också att det var bra, speciellt mellankillen och jag satt och sjöng med i sångerna och så. Det dumma var att det inte fanns några kuddar för de små barnen så han fick sitta i mitt knä hela tiden.

När föreställningen var slut tog vi tunnelbanan till Hötorget och gick ner i Hötorgshallen och åt kebab på familjens favoritställe, mycket gott! Efter det hade vi lite dötid så vi gick till Kulturhuset, dock hann Barnens hus stänga innan vi kom, men de har ju en liten lekplats utanför så pojkarna kunde roa sig ändå. Sen var det dags att röra sig mot Cityterminalen då alla utom jag skulle åka hem till Nyköping/Oxelösund igen. Jag sa hejdå och sånt och de åkte.

Själv åkte jag hem till mig själv, skönt att komma hem igen! Strax därefter kom Joakim och nu är det verkligen läggdags för jag kan knappt hålla ögonen öppna. Jag tycker om min familj så mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0