A DAY OF WALKING.


Idag står det egentligen Pulspass på schemat, men eftersom jag fortfarande har jätteont i tanden och det börjar blöda så fort jag är aktiv så fick jag låta bli det. Hade dessutom bestämt med min kompis Anna att jag skulle följa med henne och promenera inne i stan, då hon gör det varje må-fre eftersom hon är en professionell dog-walker, så jag kände inte så dåligt samvete över att inte åka till gymmet.

Och vilken dag det blev! Lång promenad med Anna och hundarna på Gärdet i det soliga vädret, sen tog vi hennes cykel och jag skjutsade henne till Fältöversten. Där köpte vi en födelsedagspresent till hennes pojkvän Emil som fyller år på söndag, och så bjöd hon mig på fika, så snäll! Det var riktigt trevligt. Sen cyklade vi tillbaka till Gärdet innan vi sa hejdå.

Därifrån skulle jag åka till Liljeholmen och träffa min ITRIM-kompis Hanna, men hon mådde inte så bra så vi ställde in det. Istället tog jag en promenad med pojkvännen Joakim inne i stan innan jag kom på att Skeppsholmens Folkhögskola ju hade Eldfest idag, så Joakim åkte hem och jag tog färjan dit. Lite julstämning fick jag då!

Det var mysigt på Skeppis som vanligt, och det var kul att återse de få vänner som var där som jag gick tillsammans med förra vintern. Jag hade missat eldshowen osv men fick i alla fall sitta och lyssna på de duktiga musikanterna som spelade och sjöng jättebra, man blir alltid lika imponerad!

Ja och sen åkte jag hem och nu är jag helt slut och har megaont i fötterna och ska sova.
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0