PEPPAD


Hej på er!

Idag har jag haft en riktigt fullspäckad dag!

  • Jag var iväg till AF och fixade med papper.

  • Underhöll mig med promenad inne i stan och åt lunch på min gamla praktikplats Videotown.

  • Sen till Hudmottagningen på Ersta Sjukhus för att diskutera mina hudproblem jag fått pga min övervikt och hur vi ska gå tillväga för att "bota" dem.

  • Efter det mötte jag upp en väninna, vi fikade på kulturhuset och frossade i Filmfestivalskatalogen.

  • Och sen till slut åkte jag till ITRIM för mitt första gruppmöte. Spännande!

Där mötte jag min gruppkompis A, så trevligt att se henne! Hon började med måltidsersättningen för 8 dagar sen och hon hatar det! Hehehe. Det är så skönt att höra att inte ALLA tycker likadant. Att inte alla höjer det över skyarna och får det att låta så himla enkelt. Det gör det mer realistiskt och det hjälper mig att förbereda mig! Men hon hade gått ner i alla fall, superbra jobbat av henne tycker jag, som fortsatt med ersättningen TROTS att hon har det så jobbigt!

Hur som helst så var det kul på gruppträffen, det var kanske en aning smalare och enklare än vad jag hade förväntat mig, men det är okej. Har ju inte riktigt kommit igång än, så vi får se vad som händer nästa gång.

Ikväll när jag kom hem pratade jag med min kära själsfrände som bor alldeles för långt bort, i telefon, och jag måste bara säga det - hon är så jävla fantastisk! Jag mår alltid så himla bra efter att jag har pratat med henne, och jag är så glad! Just idag, gjorde det mig alldeles extra glad. Hon peppade mig något otroligt och berömde mig och fick mig att inse saker om mig själv som gjorde mig väldigt glad och stolt över mig själv.

Jag insåg att jag faktiskt är redo för det här. Jag är både mentalt och fysiskt förberedd för detta och jag har ett gott förtroende för mig själv, jag känner väldigt starkt att detta kommer att gå bra. På ett eller annat sätt!

Nu är det läggdags!
Godnatt.



Kommentarer
Postat av: Ida

Jag är så himla glad för din skull!! =) Det låter toppen att du känner som du gör! Jag tror att det kommer gå superbra!! Kram

2010-11-18 @ 11:19:19
URL: http://www.mammavillha.se
Postat av: BLOGGAREN

Tack så mycket Ida! Det betyder mycket för mig att du finns här och stöttar :D



Kram!

2010-11-18 @ 12:51:13
URL: http://jagochitrim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0