PEPP PEPP


Hallå igen.

Min kära gruppkompis A ringde mig helt out of the blue och det visade sig vara ett riktigt bra samtal! Hon frågade hur det går osv och jag sa som det var. Som ni vet så har hon verkligen inte haft det lätt de här två veckorna hon gått på ersättning, men hon kämpar ändå på, och det är så inspirerande! Hon peppade mig att äta upp resten av gröten, och påpekade också hur viktigt det är, för om jag inte äter tillräckligt så får jag ju näringsbrist!

Sagt och gjort, värmde upp gröten, hällde på mer kanel och fick i mig det! Har nu kokat mig en kopp te som belöning, jordgubbssmak, mums.

Berättade också att jag har lite träningsvärk efter igår och frågade om det är bättre att träna flera dagar i rad första dagarna, så kroppen kommer igång och vänjer sig, och det är det ju, så jag ska iväg till gymmet här om en stund. Hade från början planer på att åka till Nacka men det blev inställt, så nu blir det till att åka till ITRIM och träna och köpa Shakes, för det är de som varit "godast" hittills, och så ska jag köpa sugrör också, tänkte att det kunde hjälpa lite!

Sen i eftermiddag/kväll ska min fina vän E.N komma hit på besök, det är första gången hon ser nya lägenheten! Och vi har inte setts på jättelänge, så det ska bli mysigt. Det roliga är att jag ska baka en kladdkaka har jag bestämt. Och det gör jag inte för att straffa mig själv eller något sånt, utan för att jag verkligen vill bjuda henne på det. Och Sambon var också sugen på kaka häromdagen, så då passar det ju bra. Det ska bli gott att lukta på den, tycker jag!

Senare ikväll ska jag tvätta. Känns inte jättekul, men det är definitivt nödvändigt då jag inte har några rena kläder kvar! Har inte särskilt mycket användbara kläder just nu.. Ska bli kul att skaffa sig en ny garderob!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0