LÄTTAD


Mina tider idag blev förskjutna av att jag tog sovmorgon, men sen också för att jag åt gröten i två omgångar, så har känt en hel del hungerkänslor idag.

Efter jag skrivit senaste inlägget såg jag på film och när den var slut åt jag dagens lunch som jag hade sett fram emot ganska mycket också, men hade lägre förhoppningar nu, det var Morot/Ingefärasoppan! Och jag blev mycket positivt överraskad! Den smakade faktiskt gott. Och jag la i färsk persilja som gjorde den ännu godare! Då fick jag en kick och allting kändes mycket bättre. Smaken påminner lite om en thaisoppa!

Efter lunchen åkte jag till ITRIM, men fan, det var ju stängt. Så det blev ingen träning! Och inga shakes kunde jag köpa heller, så jag åkte och mötte upp A på hennes jobb och fick låna Tomatsoppa av henne så jag klarar mig till imorgon. Har ju middagen kvar, som jag ska äta senare ikväll eftersom tiderna blev så förskjutna. Ska hälla i massor med basilika och hoppas att den smakar bättre då!

Sen när jag kom hem var det dags för mellanmål och då bestämde jag mig för att prova Kycklingsoppan! Hade inte så höga förväntningar på den då jag hört att den inte är så god, men se på fan, den var ju lika god som Morot/Ingefärasoppan! Den smakade som nudlar med kycklingsmak, inte illa alls! Men bara för att göra mig ännu gladare hällde jag på curry och la i persilja också, så den blev riktigt mumsmums!

Så ja, nu känner jag mig mycket mer pepp och motiverad igen. Också för att jag träffade A och hon är så sjukt inspirerande! Jag blir så glad över att jag har en kompis som delar den här livstilsförändringen med mig, hon är ett otroligt bra stöd!

Har lagt i tvätten nu, det blev lite sent, men jag hann i alla fall i tid. När jag varit och hängt upp tvätten ska jag ta en promenad medan den torkar, så jag kommer upp till mina 8.000steg. Jag hade ju satt 10.000steg/dagen först, men insåg att jag var alldeles för hård mot mig själv, och dessutom hade jag ju ingen aning om hur många steg jag dar om dagen. Så jag sänkte det till 5.000steg! Men igår när jag använde min stegräknare för första gången så insåg jag att 5.000steg är för lite, så jag satte gränsen på 8.000steg, det kändes som varken för enkelt eller för svårt. Nu har jag gått dryga 6.000, så det blir bra med en promenad sen.


Jag tycker det är lite väl tomt och tyst här på bloggen, jag önskar jag fick fler kommentarer!

Kram.

 

 


Kommentarer
Postat av: carro

Jag lovar att jag ska bli bättre på att komentera!

Du är jätte duktig. Skönt att du har hitta några soppor som du faktiskt tycker är goda. det gör ju det hela mycket lättare när du inte behöver sitta och "tvinga" i dig maten.

Kram på dig!

2010-11-22 @ 12:16:36
Postat av: BLOGGAREN

Hehe bra där! :D

Tack! Skönt att få lite uppmuntran :)

Ja, verkligen! Nu ser jag liksom fram emot måltiderna och det är jättegott och lätt att äta! Hur går det för dig själv? :P

Kram!

2010-11-22 @ 22:43:55
URL: http://jagochitrim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0