DAG 6


Hej igen!

Ännu en skitfullspäckad dag, och jag kommer hem supersent!
Idag började vi tidigare i skolan för det var Temadag - Må bra, och det var jättekul för en lärare från Jakobsbergs Folkhögskola kom och föreläste om sömn. Det roliga är att jag känner ju henne eftersom jag gick där 07/08! Och hon är då friskvårdslärare och hon försökte hjälpa mig att komma igång att gå ner i vikt, men det gick inte så bra då, för jag var inte redo riktigt. Till skillnad från idag! Det var jättekul att träffa henne.

Sen fick vi prova på Smide om vi ville det, och det ville ju såklart jag, så jag smed till en spik, men den blev inte sådär jättebra. Det är verkligen jättesvårt att smida järn! Hur det är med metall vet jag inte, men förhoppningsvis får man göra det också, för de sa att man kan få göra smycken och sånt! Och det skulle jag vilja.

Igår fick vi ju vara i snickeriet och då började jag tälja på ett fint litet hjärta, och jag slinter jättelätt med knivar, så jag fick ju såklart massor med sår på händerna! Men det gör inget, för jag hade så roligt.

Jag gillar verkligen den här skolan! Sen efter skolan skulle jag möta upp A-L vid slussen, men hon var försenad så jag väntade på centralen så länge, och - somnade! Haha. Jag satt på en bänk och somnade bara rakt upp och ner. Men till slut kom hon i alla fall då och då gick vi till Hötorget för att äta, hon åt nån thairätt som luktade och såg jättegod ut och jag drack min Chokladshake. Sen gick vi ner till Skandia för vi skulle gå och se "The Romantics" på Stockholms Filmfestival, och då köpte hon godis till det. Så var det ju Red Carpet-visning, så det var ju mingel en stund innan filmen och då hade de massa drinkar och skålar med godis och popcorn och nötter och mera godis.. AAAHHHH! Fyfan vad irriterad jag blev, hahaha.

Filmen var bra! Det var många bra skådespelare med, en del av mina favoriter och alla spelade jättebra tycker jag. Men tyvärr så var det bara det som var bra med filmen, fotot och skådespelarnas utagerande, annars tyckte jag inte storyn var tillräckligt bra och hållbar!

Efter filmen gick vi till Bolero och när vi precis gick in där så gick det en kille bakom mig som försökte råna mig! Min väska var öppen och han försökte få tag i något där! Jag såg honom inte med handen i väskan, men jag är helt säker på att han gjorde det, för jag kände det så tydligt och så efteråt så låtsades han att han verkligen skulle in och fika, men satt bara på en stol en stund och sen gick han ut igen. Det var lite småspännande! Som tur var så hade jag väskan full med vattenflaska och ITRIM-shakern, som gömde min plånbok nere i botten, och den är det enda värdefulla jag har i väskan nu såhär vintertid!

Ja och då passade jag på att äta min middag där, tjejen bakom disken var snäll och värmde upp den i ett glas, det gjorde mig glad! A-L åt en kyckling med curry-club sandwich som såg så djävulskt god ut! Och, herrejävlagud, hon fick såna tjocka pommes frites till, och jag höll på att smälla av! Hahaha. Men, trots att jag hade skitsvårt att ta ögonen ifrån hennes mat så lyckades jag hålla mig!

Och inte nog med det, A-L hade ju köpt godis till bion, men då hon fick godis av mingeltjejerna så blev ju hennes eget godis kvar. Och så beklagade hon sig över att hon köpt det och ville inte ta med sig det hem, så då sa jag att jag kunde ta med det hem till min Sambo, och då frågade hon om jag skulle klara mig ifrån att äta det själv. Jadå, sa jag! Och se på fan, det gick ju hur bra som helst! Jag la ju ner påsen i väskan och den öppnade jag inte förrän nu när jag kom hem! Och då la jag in den i skåpet direkt och så skrev jag "Till ***" på den! Så blir han kanske glad när han kommer hem ifrån jobbet imorgon bitti, hihi!

Jag är så jävla stolt över mig själv! Magen kurrar och gör lite ont nu, jag har inte gått på toaletten på ett par dagar, det är en av biverkningarna man kan den första tiden, att man blir trög i magen. Så det är tur att jag ska lägga mig och sova nu!

Bara en sak till; stegräknaren visar på 27.600steg idag! Det är ju fan helt otroligt! Jag har inte tittat på den på hela dagen då jag varit så himla påbylsad med flera lager kläder, så nu när jag tog av mig dem fick jag ju en chock!

Hehe, men jaja nu ska jag sova.
Jag hoppas det fortsätter såhär bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0