DAG 4


Ojsan, hejsan!
Idag har jag verkligen haft fullt upp! Först var det introduktion på skolan, spännande! Sen träffade jag A i Liljeholmen och vi hängde i stan och tränade på ITRIM.

Sen hade jag mitt första Motivationssamtal och det var jättebra! Jag hade lagt in det idag för jag tänkte att det kunde behövas efter de tre första dagarna. Nu blev det ju som sagt inte så hemskt som jag trodde, men ett Motivationssamtal handlar om så mycket mer än bara att hitta inspiration och bli peppad, utan också om vad man kan förbättra, vad man kan vara snällare med osv. Mycket bra!

Efter det åkte jag hem och åt mellanmål och helt plötsligt var jag på en väldigt impulsartad fika i Skogås med A-L! Det var väldigt trevligt och behövligt. (eller det var snarare så att hon åt middag och jag drack vatten, men vi kallar det fika!)

Sen åkte jag hem och åt middagen, favoriten, Kycklingsoppan! Och efter det tog jag ett långt, varmt och skönt bad i badkaret med tända ljus och lugn musik. Eftersom jag har så kass ekonomi just nu så fick det bli min belöning för att jag klarat av mitt första delmål. Hur skönt som helst var det och jag känner mig lugn och "uppfräschad"!

Förresten så har jag gått över 12.800steg idag! Helt fantastiskt. Jag och min hälsorådgivare som jag hade Motivationssamtalet med bestämde att just nu räcker det med ett mål på 8.000steg/dagen men att det kan ju ändras i framtiden. Så bokade jag in flera Motivationssamtal så att de kommer regelbundet och i samband med mina delmål. Bra jobbat!

Så förutom att jag har ont i vänsterbenet (måste gjort nåt tokigt under träningspasset), så mår jag ypperligt bra just nu! Men nu är det läggdags, har en lång dag imorgon också.

God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0