AKTIV


Något jag känner är att jag har lättare för att göra saker som jag annars drar mig för. Som att diska, plocka undan osv. Nu sitter jag inte och slappar in i det sista för att sen i sista minuten stress-städa/diska. Det är skönt! Kan bero på att det är helg och att jag inte har annat för mig, men.. Ah, jag vet inte. Jag hade lätt kunnat bara ligga i soffan och göra ingenting förut. Nu är jag mer rastlös!

Har i alla fall pratat i telefon med min underbara E, ätit lunch (en timme för sent, glömde!), duschat, föst iväg Sambon (som skulle in till stan), plockat undan, diskat och bytt lampa i vardagsrummet! Yes. Nu är det bara kläderna som jag tvättade igår som ska hängas upp. Tänkte jag skulle ta en lite vilopaus först. Kanske väntar med det tills efter jag ätit.. Känner mig superduperhungrig nu och lite småsvag. Vi får se!

Jag skulle ju egentligen in till stan och träffa A idag vid 16, men eftersom Sambon behövde låna mitt SL-kort idag så frågade jag A om hon ville komma hit istället! Det ville hon, men det kanske inte går så vi får se om hon kommer. Jag hoppas i alla fall det!

Förresten så gjorde jag något roligt med mina måltider, jag gjorde sju påsar som jag skrev veckodagarna på, en på varje alltså. Så la jag i veckans måltider i dem! Så nu är allt liksom färdigpackat, haha. Jag tänkte jag skulle äta Skogsbärsshaken till frukost, Kycklingsoppan till lunch, chokladshaken till mellanmål och så Morot/Ingefärasoppan till middag, så har lagt dem i den ordningen i påsarna! Haha. Sånt gillar jag, ordning och reda. Nu är det ju hur enkelt som helst! Och om jag ska iväg, så tar jag bara med mig påsen och shakern, så kan jag äta var som helst!

Jag tar nog och fixar kläderna nu i alla fall så jag slipper sitta här och tänka på att jag är hungrig, så kan jag sätta på en film när jag äter sen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0