DAG 43


Nyårsafton, woho!
Mjaha. Jag vaknade vid 6-tiden imorse och hade just drömt en mardröm - Jag drömde att jag kom hem till Sambon efter att ha varit hos Mamma (det som just hänt på riktigt), och att jag då upptäckte att en av mina närmsta vänner var här med honom. Och det visade sig att de hade umgåtts en del medan jag var borta. Och då - blivit kära i varandra! Oj oj oj, det är ju bara en dröm, men ibland när man drömmer så känns det så verkligt.. Och det kändes verkligen hur mitt hjärta gick sönder av hjärtesorg! Jag blev helt förstörd, och de två var helt koola med det, verkade inte tycka det var konstigt eller någonting.. Haha! Ja, så när jag vaknade då så ville jag ju självklart krama på min Sambo för att lite så, försäkra mig om att det bara varit en dröm, men han var ju inte där, för han var ju ute i kylan och jobbade. Men när jag vaknat till lite så insåg att det hade ju bara varit en dröm och det var ju ingen fara, så jag kunde lugnt somna om. Hehe! Det är konstigt att drömmar kan påverka en så!

Ja sen gick jag inte upp förrän vid 12-tiden. Jag ville verkligen sova så länge som möjligt, eftersom jag gärna vill se fyrverkerierna vid midnatt, så jag ska orka hålla mig vaken tills dess. Och jag sov verkligen halvt hela natten, vi gick ju och la oss redan vid 21 igår, men jag hade svårt att somna, då det var snorigt och svårt att svälja och det var bara jobbigt. Och så fortsatte det så typ hela tiden, jag vaknade väl en gång i timmen typ, de första timmarna jag låg och sov, och sen likadant efter den där drömmen på morgonenen.

Ja, så då gick jag upp och tog igen allt jag missat på FB och alla bloggar och sånt där internettjafs.. Ja och så några timmar senare vaknade Sambon, och då satt vi mest och antingen såg på tv eller satt vid datorn, turades om, så att säga. Men mellan varven sprang jag och plockade lite här och var, fixade lite ditt och lite datt. Eftersom Sambon jobbat dubbelt hela veckan har han inte haft någon tid till att städa, och han är rätt bra på att stöka till. Så när jag kom hem igår fick jag lite panik. Men det är inget jag orkar göra något åt sådär radikalt, eftersom jag själv är förkyld. Men Att plocka litegrann då och då gick bra, jag misstänker också att en viss tristess hjälpte till.

Mot eftermiddagen tog jag en dusch och hade från början tänkt återgå till mina myskläder, eftersom vi bara ska stanna hemma ikväll och fira det nya året tillsammans, men så fick jag en knäpp och satte på mig leggings och min nya tröja jag fick av honom igår. Och sen kunde jag inte sluta, haha. Jag fixade håret och satte mig på mascara, använde den där nya jag fick av Storebror och hans familj, och den var superbra! Fick fina ögonfransar och den kliar inte, det var det jag var mest orolig för. Synd bara att man är helt torrfnasig i ansiktet och har munsår på läpparna, annars så känner jag mig rätt nöjd med mig själv.

Ike somnade på soffan för ett par timmar sen, och för typ en timme sen flyttade han sig till sängen. Jag ska väcka honom innan midnatt, sa han. Hehe. Vi får väl se om han klarar av att sova något inatt sen då. Nu smälls det för fullt här utanför. Jag har inte så stor lust att gå ut vid midnatt, så kanske vi nöjer oss med att stå ute på balkongen. Det känns rätt najs med en inglasad balkong! Synd bara att den inte är större, hehe.

Nu har jag skrivit ett långt inlägg, och nu orkar jag inte mer, och säkert inte ni heller, haha! Så här får ni lite bilder (fler får tillkomma senare) så länge! GOTT NYTT ÅR!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0