DAG 39


JAHA!
Det blev ju inte mycket sömn inatt, inte. Jag och Lillebror hade knappt hunnit lägga oss innan Mamma for upp på toan och spydde! När jag vaknade till och hörde henne, kände jag själv ett starkt behov av att gå på toaletten, så jag gick upp för att se vad som stod på med henne och gå på toaletten. Men när jag såg henne sitta där och spy kände jag hur kallsvetten kom och jag blev yr och allting började bli vitt, så jag sprang in på den andra toaletten och då bara kom det ut från alla håll och kanter!

Men jag spydde bara en gång. Ett stort lass, men sen tog det slut. Det var i alla fall skönt. Dock fick man ju springa på toaletten resten av natten och hela dagen idag ett 50-tal gånger.. Ja, nej, det var verkligen INTE roligt! Jag vaknade inte förrän någon gång vid 14-tiden idag och då kände jag mig lite piggare, så jag gick upp och la mig i soffan, och här har jag legat hela dagen. Dock har jag frusit som en idiot och haft världens huvudvärk, jag har knappt kunnat vrida på huvudet utan att skrika rakt ut.

Jag har inte varit magsjuk sen jag var liten! Det är ju en jäkla tur att Mamma har två toaletter hemma, haha. En annan rolig grej är att magen var riktigt trög innan och under julen, och så åt jag ju en tallrik julmat på julafton, och jag trodde att jag skulle klara av det, att bara ta den tallriken och sen vara nöjd och kunna återgå till dieten utan problem. Men NEJ, där hade jag riktigt fel. Jag åt mer och mer, till slut TRYCKTE jag i mig mat, mer mat än jag säkerligen egentligen kunde få plats med!

VILKEN ÅNGEST jag fick av det! Jag gick och nojjade hela tiden och oroade mig för hur jag skulle göra för att bli av med alla kalorier jag fått i mig de senaste dagarna. Och magen vägrade fungera normalt! Den var väldigt trög både innan och under julen och jag var så orolig för att all maten skulle stanna där inne och aldrig komma ut! Så när jag satt där på toaletten och allt bara forsade ur mig från alla håll, då blev jag faktiskt lättad. Ja, det är sant! Det blev jag. Haha. Så himla tokigt man tänker..

Mamma har legat i sängen hela dagen och sovit av och till. Lillebror klarade sig undan magsjukan, men är riktigt förkyld, så han har legat här med mig i vardagsrummet och sett på film. Jag fick se till så att han fick i sig lite mat och så städade vi upp i köket. Själv har jag inte fått i mig mer än vatten och en halv Mango/Apelsin-smoothie.

Men nu är jag helt slut igen, så nu ska jag lägga mig och hoppas jag får sova mer inatt.
God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0