DAG 33


Jaha, idag har det varit en fullbokad dag igen. Började med att ta en sovmorgon då jag somnade sent igen igår. Måste verkligen skärpa mig med det där! Glömde ta med mig kameran så fick inga bilder tagna idag tyvärr!

Mamma blev upphämtad av Pappa tidigt för att skriva in sig på sjukhuset för sin operation, det kändes lite smått jobbigt, men jag lyckades sova lite till igen efter det i alla fall, så trött som jag var. Jag fattade nog inte riktigt vad som skulle hända egentligen förrän just DÅ..

Jaja, ex antal timmar senare åkte jag och Lillebror in till Nyköping, jag åker hem till min kära kompis C för att prata med henne och busa med hennes underbara söner L och V. De var lite sjuka, men det gick bra ändå! Det var så fint att träffa dem!

Lillebror åkte till skolan för en kort avslutning, så kom han förbi en sväng innan han skulle iväg på ett innovationsmöte, så då kom Pappa och hämtade oss så medan han var på mötet var vi hemma hos Farmor, och det var så himla härligt att se henne, har ju inte träffat henne på flera månader, för hon har varit utomlands. Kusinerna var också där, kul att träffa dem med såklart! Sen kom Lillebror och åt Farmors goda mat som alla de andra också gjort, och gissa om det var GRYMT svårt att stå emot det suget. Det är ju sannerligen något extra med Farmors hemlagade, libanesiska mat.. ÅH! Ser fram emot att få äta den sen när jag äter igen.

Tja och efter att smält maten en stund åkte vi in till lasarettet för att hälsa på Mamma. Vi hade fått instruktioner om att komma mot kvällen. Men när vi kom fick vi veta att det inte var sådär jätteokej, och att hon låg och sov. Men Lillebror fick i alla fall gå in en stund och prata med henne. Hon var väldigt sömnig men kände sig relativt bra. Operationen hade i alla fall gått bra och allt var som det skulle. Hon ska stanna där nu över natten och blir hämtad av Pappa imorgon bitti.

Efter besöket skjutsade Pappa hem mig och Lillebror och sen åkte han tillbaka till Farmor där han bor nu när han är är i Nyköping. I vanliga fall bor han ju i Göteborg. Lillebror satte igång direkt med att fixa sig, eftersom han skulle iväg med kompisar på förfest och sen krogen. Så ikväll har jag haft huset för mig själv och har suttit framför datorn och tvn och tittat på alla avsnitt av Julkalendern som jag missat, och nu ser jag första avsnittet av "Så mycket bättre". Jag har ju hört alla prata om det så väl, så jag tänkte att jag också skulle ta dela av det!

Nu är det snart slut och så fort det är det ska jag hoppa i säng, för jag måste ju upp i tid imorgon och ta emot Mamma när hon kommer hem! Hej på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0